Tänases 7. kl looduse tunnis toimus lõiming robootikaga, mille käigus õpilased said osaleda praktikumis. Esimest korda sai meie koolis teoks pikka aega ettevalmistatud kava viia robootika kooli ainetundidesse ning seeläbi rikastada ja kinnistada teiste ainevaldkondade õpieesmärke ja -tulemusi. Sammud selle eesmärgi täitumise poole liikumisel:
- HITSA-lt on taotletud ja saadud spetsiaalselt selleks otstarbeks vajalikke robootikaseadmeid.
- Vastavad uuendused on sisse viidud õppeainete ainekavadesse.
- Õpetajate koostöös on valminud tunnikavad ja töölehed.
Alates eesmärgi seadmisest ja seadmete kättesaamisest võttis meil eesmärgini jõudmine aega pool aastat. Sealjuures osutusid peamisteks raskusteks, mida oli vaja ületada:
- Kooli peahoone renoveerimisega seotud piiratud võimalused: õpetajate ja õpilaste eemalolek kooli teistes ajutistes õppehoonetes.
- Amortiseerunud arvutiklass ja sülearvutite puudumine.
- Kooli vana kodulehekülg ei pakkunud piisavalt funktsionaalsust koolielu erinevate valdkondade, sealhulgas robootika valdkonna presenteerimiseks.
Tänasel päeval oleme rõõmsalt tagasi oma renoveeritud koolimajas, mis sai valmis ning kuhu kolisime sisse 4. jaanuaril 2019. Täpselt samal päeval lansseerisime ka kooli uue kodulehe. Peatselt on meil valmimas uus arvutiklass täiesti uue sisustuse ja uhiuute arvutitega. Meil on ka klassikomplekt uusi sülearvuteid, mida hetkel põhiliselt kasutamegi, kuni arvutiklassi sisseseade saab lõplikult valmis.
Looduse-robootika praktikumis oli õpilaste väljakutseks:
- teostada mõõtmisi
- mõõtetulemused kanda tabelisse
- kinnistada mõõtetulemuste põhjal keha kiiruse, läbitud teepikkuse ja liikumiseks kulunud aja seoseid
Tunniülesanne ja tööleht: Liikumine, kiirus, mehaaniline töö
Õpilaste tagasiside oli väga positiivne ja kõlama jäi, et robootika ja looduse koosõppetund oli huvitav, põnev, kinnistas varem õpitut ning pakkus vaheldust.